50% hoger bestedingsniveau in december
Leapp heeft zaterdag zijn derde Belgische vestiging geopend, de eerste in Limburg. De keuze voor de Limburgse hoofdstad is volgens Werner Bruyns, COO van Leapp België, geen toeval. “We weten, onder andere via de bestellingen op de website, dat er in Limburg voor ons een groot potentieel cliënteel is. Bovendien behoort Hasselt tot de top-5 van Belgische winkelsteden en is het gewoon een heel leuke en warme stad.”
De opening komt net op tijd om nog een graantje mee te pikken van de eindejaarsverkoop. “De klanten weten ons goed te vinden, vooral net voor de eindejaarsfeesten”, zegt Marcus van Elk, Chief Marketing Officer van Leapp. “Het bestedingsniveau in december ligt gemiddeld zo’n 50% hoger. Als we normaal ongeveer 3.500 units per maand verkopen, gaan er in december zo’n 8.000 toestellen over de toonbank.”
Eén van Nederlands snelst groeiende bedrijven
Leapp – de merknaam is een anagram van Apple – werd opgericht in 2011. Het bedrijf werd eergisteren nog gekroond tot een van de snelst groeiende bedrijven van Nederland. Intussen beschikt de multichannelretailer in eigen land over een webshop en 11 winkelpunten (ook al gisteren opende nummer elf in Arnhem).
Sinds maart van dit jaar is de keten ook aanwezig in België met een webshop en vestigingen in de Antwerpse Kloosterstraat, op de Brabantdam in Gent en nu dus ook in Hasselt (Hemelrijk 4). Voorts beschikt Leapp ook in Duitsland al over één winkelpunt, meer bepaald in Düsseldorf. Eind volgend jaar wil het bedrijf 50 fysieke winkels operationeel hebben, waarvan 7 tot 10 in België alleen al. Het aantal medewerkers zal in die periode stijgen van 120 naar 250 à 350.