Coolblue opent vandaag een derde winkel van het XXL-concept. In zo’n winkel kan je meer dan 1.000 producten uitproberen en word je bijgestaan door 35 productspecialisten.
Klanten willen toch even vasthouden
Vandaag opent Coolblue een nieuwe fysieke winkel in Tilburg. Na Amsterdam en Den Haag is het de derde vestiging volgens het XXL-concept van de omnichannelspeler, waarmee de retailer streeft naar een nog betere klantervaring. Pieter Zwart, CEO van Coolblue: “Onze klanten hebben vaak al een idee welk product ze willen, maar willen het graag nog even vasthouden en uitproberen. Zoek je een nieuwe koptelefoon, dan wil je toch even horen hoe die echt klinkt.”
In de nieuwe vestiging kunnen klanten meer dan 1.000 producten ter plaatse uitproberen. De uitgestalde artikelen zijn ook allemaal op voorraad. Verder kunnen klanten er terecht voor service na aankoop, telefoonreparatie en het afhalen van online bestellingen.
Nieuw: advieswand en sofa
De Coolblue XXL in Tilburg is 1.300 vierkante meter groot en opgedeeld in vijf afdelingen of ‘productwerelden’: tv’s, audio, laptops en desktops, witgoed en telefonie. De klanten worden er bijgestaan door in totaal 35 productspecialisten, bij wie ze met hun vragen terecht kunnen. De winkel zelf is bovendien uitgerust met advieswanden, die de klanten moeten helpen bij hun productkeuze.
Het XXL-concept wordt op basis van feedback van klanten en personeel voortdurend geëvalueerd en bijgestuurd. “We luisteren goed naar onze klanten en medewerkers en blijven vele kleine en grote verbeteringen doorvoeren. Nieuw in de Coolblue XXL in Tilburg is bijvoorbeeld een huiskamer waar je even op een bank kunt gaan zitten om verschillende soundbars en speakers voor bij je tv te testen. Ook nieuw is de wand waar je kunt ervaren hoe je van jouw huis een smart home maakt. Zo blijven we Coolblue XXL elke dag een beetje beter maken”, zegt Pieter Zwart.