Supermarktbedrijf Carrefour en elektronicaverkoper Fnac Darty denken eraan om een alliantie te vormen voor hun elektronica-aankopen. Door die bundeling van krachten kunnen ze de prijzen immers drukken.
Lagere prijzen
Vooral voor Fnac Darty zou die samenwerking bijzonder belangrijk kunnen zijn, omdat die voor hen een invloed heeft op het volledige assortiment. Bij Carrefour gaat het slechts over een beperkt deel van het assortiment, maar de concurrentie heeft ook al dergelijke samenwerkingen afgesloten en dus ziet de hypermarktketen zelf ook wel de voordelen in een alliantie.
Het samenbrengen van de inkoopkrachten van beide bedrijven, betekent dat ze bij hun leveranciers lagere prijzen kunnen afdwingen, wat er dan weer voor zorgt dat de winsten hoger zullen zijn.
Belangrijke speler in de gesprekken is ongetwijfeld Alexandere Bompard. Die is momenteel CEO bij Carrefour, maar had eerder de leiding over Fnac Darty. De samenwerking kan mogelijk dan ook leiden tot shop-in-shops van Fnac bij Carrefour.