In de Antwerpse Huidevettersstraat pakt hifimerk B&O uit met een pop-upwinkel, die focust op meeneemproducten zoals hoofdtelefoons en designspeakers. De tijdelijke winkel blijft geopend tot 30 december.
Volwaardig lifestylemerk
“We zijn een merk dat luistert naar zijn consumenten en we zien dat de markt verandert”, zegt marketingmanager Tom Van Damme. “Er is een sterk toenemende vraag naar draagbare ‘on the go’-producten, bijvoorbeeld. We testen daarom op een AA-locatie of het kan lonen om een specifiek stadswinkelconcept te ontwikkelen voor dit type producten, naast de grote winkels van onze dealers. Dit zijn immers echte meeneemproducten.” Naast hoofdtelefoons en draagbare luidsprekers verkoopt B&O in de pop-upwinkel nog een tweede productcategorie: die van de flexibele netwerkluidsprekers. Ook die vormen immers een belangrijke trend in de hifi-wereld.
B&O profileert zich vandaag als een volwaardig lifestylemerk, met tijdelijke collecties en modieuze accenten, zegt Van Damme. Hoofdtelefoons worden een modeaccessoire en luidsprekers worden echte designobjecten in huis. Om de tijdelijke winkel te promoten, plant het merk een influencercampagne. B&O opende eerder ook al gelijkaardige pop-upwinkel in andere wereldsteden als Amsterdam, New York, Parijs en Peking.