Apple heeft in Dubai een nieuw winkelconcept onthuld, waarbij de winkels een “plek moeten worden voor creatieve geesten om samen te komen”. Daarbij wordt zelfs het woord ‘store’ zo veel mogelijk vermeden.
Today at Apple
Apple wil zich zo meer richten op een gevoel van gemeenschap en niet enkel op de verkoop van zijn eigen producten, zegt het bedrijf. Zo komen er in het nieuwe concept, dat ook naar alle andere winkels komt, workshops onder de naam ‘Today at Apple’. Angela Ahrendts, hoofd van de retailafdeling, hoopt dat klanten haar bedrijf gaan bekijken zoals pakweg Starbucks, dat voor veel mensen de ideale plek zou zijn om samen te komen.
Het nieuwe concept is de grootste verandering in de winkels, sinds ze vijftien jaar geleden voor het eerst zichtbaar werden in de winkelstraten. Ook toen kwam Apple met een opvallend concept, waarbij de winkels vooral opvielen vanwege hun grote glazen voorkant en grote open ruimtes in de winkel.
De winkel in Dubai is trouwens niet de eerste die het nieuwe concept krijgt. In de zomer van vorig jaar werd zo ook al de vestiging in San Francisco aangepakt.