Na een renovatie van meer dan twee jaar is Apple Fifth Avenue, de ondergrondse flagshipstore van Apple in New York, opnieuw geopend.
Bijna dubbel zo groot
Vandaag gaan de deuren van de vernieuwde winkel, de meest winstgevende Apple store ter wereld, opnieuw open, net op tijd voor de lancering van van de nieuwe iPhone 11 en iPhone Pro.
De totale oppervlakte van Apple Fifth Avenue werd bijna verdubbeld tot ruim 7.000 m². De extra ruimte zal gedeeltelijk worden gebruikt door het ‘Today at Apple’-programma, dat gratis sessies organiseert om vaardigheden als fotografie en codering aan te leren.
Meer licht
Om het ‘kelder-gevoel’ van de winkel terug te dringen, zijn de plafonds verhoogd en is het dak van de ondergrondse winkelruimte nu bezaaid met 62 matglazen dakramen. Ze zijn ingebed in het stadsplein voor het monumentale GM-gebouw. De dakramen zijn omringd door ledlampen die van tint veranderen naarmate de dag vordert. Volgens Apple volgen de leds de tinten van het zonlicht gedurende de dag.
Attractie
Langs weerszijden van het plein heeft Apple ook twee nieuwe ingangen naar de winkel voorzien. Het moet opstoppingen voorkomen aan de centrale toegang langs de glazen kubus bij grote drukte. De winkel – die overigens dag en nacht en 365 dagen per jaar geopend is – is tevens een echte toeristische trekpleister in New York. Sinds de opening in 2006 bezochten reeds meer dan 57 miljoen mensen Apple Fifth Avenue.