“Telecomwereld en –consument sterk veranderd”
De telecomwereld is het voorbije jaar sterk veranderd: de verhoogde concurrentiedruk, de wijzigende regelgeving waardoor de consument makkelijker van operator verandert en de dalende tarieven hebben een fundamentele impact op de marges van telecombedrijven. Tegelijk verwacht de klant meer service en toegevoegde waarde wanneer hij een winkel binnenstapt.
“Er moet dus steeds meer geïnvesteerd worden om aan de wensen van de consument te voldoen, en dat – rekening houdend met een hoge concurrentie, die de marges verkleint – zet de rendabiliteit van de retailers onder druk“, zegt managing director Marc Brodahl in een persmededeling.
“Toekomst overblijvende 45 shops veilig stellen”
Volgens de topman heeft de groep de voorbije maanden al flink bespaard in de uitgaven, zowel op de algemene kosten als op de personeelskosten. “Helaas blijken deze besparingen niet voldoende. De intentie tot reorganisatie die wij vandaag aankondigen heeft als doel de rendabiliteit van ALLO telecom en de toekomst van de overblijvende 45 shops veilig te stellen”, aldus nog Marc Brodahl.
De aangekondigde “intentie tot sluiting” kan leiden tot het ontslag van 72 van de huidige 199 medewerkers. ALLO telecom telt vandaag nog 72 shops die de merken BASE, BASE business, Jim Mobile, Allo RTL, Sud Presse en Ortel verkopen.