Deal met Ceramica Italia
Mr. Bricolage tekende een franchisecontract met Ceramica Italia, omdat die groep al meer dan vijfentwintig jaar ervaring heeft in Colombia. Mr. Bricolage zal vooral knowhow delen op vlak van concept, services en technische assistentie.
Momenteel is de markt in Colombia op vlak van home improvement in handen van drie grote spelers, waaronder twee Chileense bedrijven. Mr. Bricolage en Ceramica Italia hopen nu die heerschappij te doorbreken.
Omzetstijging in derde kwartaal
In het derde kwartaal van 2013 zag de Franse groep haar omzet stijgen met vier procent tot 145,5 miljoen euro. Over de gehele negen maanden van dit jaar is er wel sprake van een daling met 1,3 procent naar 422,4 miljoen euro.
In België steeg de omzet met tien procent, terwijl in de Oost-Europese landen teleurstellende resultaten werden geboekt, met een daling van 5,4 procent tot gevolg. De like-for-like omzet van Mr. Bricolage voor de internationale activiteiten van de groep daalde in het derde kwartaal met 2,2 procent.