Sinds deze week werkt Maxeda DIY Group samen met Arena Alliance voor de inkoop van doe-het-zelf-, tuin- en decoratieproducten. Het is de achtste doe-het-zelfretailer die zich aansluit bij de Europese inkoopgroepering.
Positie versterken
Met de samenwerking wil Maxeda DIY Group zijn concurrentievermogen verder versterken, verklaart CEO Guy Colleau. Het bedrijf achter Brico en Praxis hoopt ook te kunnen profiteren van de uitgebreide ervaring en kennis van Arena Alliance bij onderhandelingen.
“We zijn trots om Maxeda DIY Group te verwelkomen als nieuw lid van onze alliantie. Ons team kijkt ernaar uit om samen te werken in dit nieuwe partnerschap waarvan alle betrokkenen profiteren“, zegt Michael Baumgardt, voorzitter van de raad van bestuur van Arena, in een persbericht.
Maxeda is de achtste doe-het-zelfretailer die toetreedt tot de alliantie, die in 2000 werd opgericht op initiatief van de Franse Groupement des Mousquetaires (Intermarché/Bricomarché). Andere leden zijn Hagebau (Duitsland), Jumbo (Zwitserland), Bricofer (Italië), Baucenter (Rusland), Dedeman (Roemenië) en Pevec (Kroatië). Samen vertegenwoordigen ze een omzet van 11,8 miljard euro en zijn ze aanwezig in zestien Europese landen.