Verschillende bedrijven uit de sectoren doe-het-zelf, tuin en dier hebben een intentieverklaring ondertekend rond artikel masterdatamanagement. Zo willen ze samenwerken aan één systeem om artikeldata te verzamelen.
Enorme stap voor de sector
Aveve Retail, Brico (Maxeda), Calodar, Gamma België, Horta, Hubo België, Makro Belgium, Meno-Group, Tom & Co en de organisaties Comeos, Febin, GS1 Belgilux en GS1 Nederland hebben de intentieverklaring ondertekend en geven zo aan dat ze samen op zoek willen gaan naar oplossingen op het vlak van datamanagement.
“Deze intentieverklaring met zo vele partijen betekent een enorme stap voor de sector. De evolutie van e-commerce dwingt alle partijen om snel te schakelen en op korte termijn grote hoeveelheden data en digital assets ter beschikking te stellen. Zowel retailers als leveranciers hebben de enige juiste beslissing genomen: samen de uitdaging aangaan met éénzelfde strategie, deze van standaardisatie en datakwaliteit”, aldus topman Jan Somers van GS1 Belgilux.
De verschillende partijen zullen nu op het gepaste moment de juiste stappen ondernemen, zoals opleiding en implementatieplannen. De leveranciers van hun kant zullen dan weer de benodigde productgegevens verzamelen.