Sebastiaan de Jong vervoegt eind dit jaar de directie van Intergamma. De 44-jarige zal er vanaf oktober als commercieel directeur mee de verantwoordelijkheid dragen over Gamma Nederland, Gamma België en Karwei.
Strepen verdiend bij Albert Heijn
Intergamma koos voor De Jong als aanvulling van de eigen directie om te anticiperen op belangrijke veranderingen in de toekomst. Zo zal het bedrijf de positionering verstevigen van winkelconcepten Gamma en Karwei. Daarnaast wil de bouwmarktgroep ook het online gedeelte van Intergamma onder handen nemen. De afdelingen categoriemanagement, marketing & communicatie, inkoop en e-commerce vallen daarom eveneens onder de bevoegdheid van De Jong.
De Jong maakte de afgelopen twee decennia faam binnen Ahold Delhaize: als commercieel directeur leidde hij er de herpositionering in Tsjechië van de Albert-supermarkten na overname door Interspar. Verder was hij drijvende kracht achter het onstaan van inkoopsynergieën tussen de bestlopende A-merken in de Benelux na de fusie tussen Ahold en Delhaize. Momenteel bekleedt hij nog de functie van ‘vicepresident store operations’ Zuidwest bij supermarktketen Albert Heijn.