Na de opening van nieuwe winkels in Brakel en Charleroi heeft Hubo, de enige Belgische doe-het-zelfketen, nu 150 verkooppunten. Ook volgend jaar zet de retailer nieuwe stappen, onder andere in het noorden van Frankrijk én online.
Nieuw winkelconcept
Recent opende Hubo nieuwe vestigingen in Brakel (waar de voormalige Handy Home werd verbouwd) en in het centrum van Charleroi (een nieuwe winkel van 2000 m² vlakbij winkelcentrum Ville2). De retailer heeft met zijn 150 doe-het-zelfzaken nu een nationale dekking.
Voor 2020 staan er opnieuw enkele winkelopeningen gepland en een vijftal bestaande winkels zullen verhuizen naar een betere en grotere locatie. Ook zet de keten verdere stappen in het noorden van Frankrijk, met de opening van een vestiging in Fourmies. Bovendien werkt Hubo aan een nieuw winkelconcept waarbij de professioneel en de doe-het-zelver mekaar ontmoeten. De eerste uitrol is voorzien in het voorjaar van 2020. Online ontwikkelt de keten een uitgebreide e-shop om de eerste stappen te zetten in de ‘long tail’.
Probleemoplosser
Hubo beschikt over een zeer uitgebreide database met kwalitatieve e-mailadressen, wat erg belangrijk is in de communicatie met de klant. De retailer wil zich positioneren als een echte ‘problem solving partner’ binnen de Belgische doe-het-zelfsector: “heb je een vraag of een probleem, dan biedt Hubo je de oplossing”, is het idee. Precies daarom werkt de keten ook samen met het klusplatform ListMinut.
Het verhaal van Hubo België met de huidige aandeelhouders begon in 1992 met ongeveer 25 winkels. Op 27 jaar tijd heeft de keten dus een bijzonder dynamisch parcours afgelegd.