Klanten van doe-het-zelfketen Hubo kunnen sinds maandag een beroep doen op de ruim 4.000 klussers van het deelplatform ListMinut. Beide organisaties kondigen een partnerschap aan voor een periode van minstens vijf jaar.
Legaal en betrouwbaar
Mensen met twee linkerhanden die in één van de 144 winkels van Hubo een tuinhuisje of een verlichtingsarmatuur kopen, kunnen voor de montage daarvan nu terecht bij de klussers van ListMinut, een peer-to-peerplatform dat particulieren toelaat om legaal bij te verdienen met eenvoudige diensten als klussen, tuinieren of schilderen. Klanten zetten dienstaanvragen online, dienstverleners solliciteren voor de jobs die ze willen en kunnen uitvoeren.
Het komt bij Hubo vaak voor dat klanten aan verkopers vragen of ze niemand kennen die hen kan helpen, verklaart CEO Erwin Van Osta aan Digimedia. Voortaan kunnen klanten makkelijk via de Hubo-website een betrouwbare klusser vinden bij hen in de buurt, voor klussen als elektriciteitswerken, montage of loodgieterij. Dankzij dit partnerschap krijgen de dienstverleners van ListMinut een veel grotere zichtbaarheid, terwijl de klanten van Hubo snel geholpen worden. Het installeren van tuinhuisjes, het renoveren van badkamers en het installeren van keukens zijn de meest gevraagde diensten, blijkt na een testperiode van een maand.
Listminut werd in 2013 opgericht in Brussel en is intussen actief in het hele land, met meer dan 4.000 dienstverleners die tot 400 euro per maand bijverdienen als jobstudent of als zelfstandige in bijberoep. De jobs zijn gedekt door een verzekering, de betaling gebeurt online en een evaluatiesysteem laat gebruikers toe om te zien wat anderen vonden van een dienstverlener.