Als eerste doe-het-zelfketen in België lanceert Brico een ‘productlocator’ op zijn website en in zijn app. Klanten kunnen zo waar ze een specifiek product kunnen vinden in hun favoriete winkel.
“Blijere klanten”
Het is de meest gestelde vraag in de doe-het-zelfwinkel: “waar kan ik dit product vinden?” Voortaan vinden klanten van Brico het antwoord op die vraag op de website of in de app: shoppers die inloggen op hun account zien automatisch het gangpadnummer van producten in hun favoriete winkel, maar het is ook mogelijk om andere winkels te raadplegen. De nieuwe functie is al beschikbaar in de meeste vestigingen, maar niet bij Brico City – omdat die kleinere stadswinkels geen genummerde gangpaden hebben – en nog niet bij Brico Planit.
“Een beter geïnformeerde klant is een blijere klant die minder terughoudend zal zijn om in één van onze winkels te kopen”, redeneert Brico. De retailer hoopt op deze manier ook het aantal eenvoudige, repetitieve vragen aan winkelmedewerkers te verminderen: zij kunnen zich dan concentreren op meer gepersonaliseerd, nuttig klantenadvies. Brico is de eerste doe-het-zelfretailer in België met deze dienst. Ook onder andere IKEA en Decathlon hebben al een gelijkaardige productlocator.