Stanley-koffer vol verrassingen
Naar aanleiding van Vaderdag bood de bouwmarktreus voor 7 euro een gereedschapskist vol verrassingen aan. Gamma vulde 40. 000 Stanley-koffers met blikjes bier en tal van DHZ-spullen en lanceerde een nationale mediacampagne. Bestellen kon tot 23 mei, maar de keten was wel zo voorzichtig om er duidelijk bij te vermelden “Zolang de voorraad strekt”. Terecht, want na anderhalve dag was alles al de deur uit. “We hebben meteen onze spots op radio en tv geschrapt en alle klanten ingelicht. Jammer voor wie geen koffer kon bemachtigen, maar deze stormloop hadden we nooit verwacht”, aldus marketingdirecteur Van Gansbeke.
Test-Aankoop ‘not amused’
Gevraagd naar een reactie wees Ivo Mechels, woordvoerder van Test-Aankoop, nog eens op de wettelijke verplichtingen rond campagnes als deze: “Bedrijven die een nationale actie lanceren, moeten voldoende producten in voorraad hebben. Het is aan de overheidsdienst Economie om over het begrip ‘voldoende’ te oordelen. Al kan ik mij niet voorstellen dat Gamma dit niet had kunnen voorzien. Doe-het-zelvers die zich dus tekort gedaan voelen, moeten naar de overheid stappen.”