De omzet van dierenwebwinkel Zooplus is in 2016 met 28% gegroeid ten opzichte van een jaar eerder. Daarnaast heeft Zooplus de ambitie om in 2017 de grens van een miljard euro omzet te doorbreken, tegen 2020 moet dat zelfs twee miljard zijn.
Duitsland grootste markt
De totale omzet van Zooplus kwam in 2016 uit op 909 miljoen euro, een groei van 28% ten opzichte van 2015, toen 711 miljoen euro omzet werd behaald. Op alle dertig markten van Zooplus was er sprake van een tweecijferige groei. Duitsland blijft voor Zooplus de grootste markt met een omzet van 236 miljoen euro, voor Frankrijk (154 miljoen) en Groot-Brittannië (80 miljoen euro). Nederland bevindt zich op de vijfde plaats met een omzet van 62 miljoen euro en België staat op de achtste plaats met 38 miljoen euro.
De winst voor belastingen steeg daarnaast van 12,7 miljoen euro naar 17,9 miljoen euro. Het aantal klanten bij Zooplus steeg in 2016 van 4 miljoen naar 4,8 miljoen, waarvan 92% terugkerende klanten zijn.
“In 2016 hebben we onze positie als marktleider in de online verkoop van dierbenodigdheden in Europa verder versterkt en zijn we er in geslaagd om onze strategie consistent te blijven volgen”, aldus CEO Cornelius Patt. “In 2017 willen we ons groeitraject blijven volgen en willen we voor de eerste keer een omzet halen van meer dan 1 miljard euro.”