Zeeman is de coronacrisis goed doorgekomen. In de nabije toekomst wil topman Erik-Jan Mares fors blijven investeren in e-commerce, want online wordt steeds belangrijker.
Goede omzetten na lockdown
In een gesprek met RetailTrends stelt de topman dat de e-commerce in België zich razendsnel ontwikkelt en er “verdubbeling op verdubbeling” plaatsvindt. “In Nederland is dat iets minder, maar we zijn hier dan ook groter. We gaan nog flink meer in online investeren”, stelt Mares. Het online succes is mede te danken aan de coronacrisis. “Vanaf midden mei tot vandaag de dag halen we hele goede omzetten. Dat heeft te maken met onze producten, basistextiel, ook in coronatijden hebben wij klaarblijkelijk relevante artikelen.” Maar ook de locaties van de winkels spelen een belangrijke rol. “Wij zijn toch meer de buurtwinkel en daar komen de mensen wel als ze naar Jumbo, Albert Heijn of Action gaan.
Ook voor mensen met behoorlijk inkomen
De discounter staat erom bekend zich in de eerste plaats toe te leggen op mensen met een bescheiden budget. Volgens de topman blijft dat klantensegment zeker relevant voor Zeeman. “Maar wij richten ons nu ook veel meer op mensen met een behoorlijke portemonnee, maar die het zonde vinden om veel geld uit te geven aan basistextiel en het geld dat ze dan overhouden liever aan iets anders besteden. Die mensen krijgen we nu ook in de winkels, in Nederland maar ook het buitenland.”