Wat doet kleur met een consument? De exclusieve workshop over kleur in verpakking en in-store communicatie in retailhub laat het je zien aan de hand van 20 jaar onderzoek. Kleur is immers geen nattevingerwerk.
Kleur, niet zomaar een keuze
Bij 85% van alle aankopen is kleur de belangrijkste factor. Waarom hebben weinig bedrijven dan een gefundeerde kleurenstrategie? Karine Steculorum van Color Navigator toont het belang van kleur in het winkelrek tijdens de nieuwe workshop over packaging en in-store visibiliteit, vanaf nu ook bij RetailDetail.
“We zien dat kleurkeuzes veelal gebaseerd zijn op individuele voorkeuren en assumpties waardoor er nooit zekerheid is omtrent de effectiviteit ervan”, merkt Karine Steculorum. “Hoe bepaalt u dan de juiste kleuren voor uw productassortiment of hoe zorgt u ervoor dat uw verpakkingen uitstralen wat ze moeten uitstralen? Dat zijn nochtans belangrijke vragen.”
Op basis van meer dan 20 jaar research lanceerde Color Navigator enkele jaren geleden het Color Navigator System, waardoor het voor het eerst mogelijk werd om kleurkeuzes af te stemmen op regio, doelgroep en toepassing. Dit systeem werd intussen geadopteerd door tal van internationale bedrijven, ‘brand owners’ en universiteiten.
Hoe navigeert de consument?
Tijdens de workshop brengt Steculorum inzichten, voorbeelden en praktijkcases over hoe een consument een product in het schap ziet, hoe je voor duidelijke en attractieve communicatie kunt zorgen en hoe de intuïtieve navigatie van de consument verloopt.