Al de helft van de volwassenen is vandaag boven de vijftig en de vergrijzing neemt alleen maar toe. Een uitdaging of een opportuniteit? Leer hoe je de vergrijzing kunt verzilveren.
De 5B’s van de vijftigplusser
In de komende vijftien jaar komt meer dan de helft van de economische groei op rekening van zestigplussers, ziet Filip Lemaitre. Als marketeer die zich heeft toegelegd op 50+ marketing en communicatie is hij ervan overtuigd dat je “de vergrijzing ook kan verzilveren”.
Vandaag is al de helft van de volwassen consumenten boven de vijftig: deze consumentengroep is dus bijzonder interessant… of toch als je ze kunt bereiken. In de masterclass “De nieuwe 50+-consument” leren marketing- en communicatiemanagers, maar ook winkelmanagers, businessdevelopers en product- of servicedesigners dan ook de 5 B’s van de nieuwe vijftigplusser: “In een halve dag leer je de nieuwe vijftigplusser begrijpen, zodat je hem of haar kunt bereiken, bedienen, betrekken en aan je kan binden”, aldus Lemaitre. Hoe kun je je visie en strategie afstemmen op de kansen die de oudere consument biedt? Hoe richt je je producten, service, marketing en communicatie op deze nieuwe groep?
Klik hier voor meer informatie over deze exclusieve workshop in retailhub, het ‘experience center’ van RetailDetail.