Groei in heel Europa
De totale omzet van de groep voor de eerste zes maanden van 2015 kwam uit op 37,7 miljard euro, ofwel 5,2% meer dan een jaar geleden. Op vergelijkbare basis ging de omzet met 2,9% de hoogte in. De nettowinst steeg zelfs met 17,5% naar 233 miljoen euro.
In Europa steeg de vergelijkbare omzet met 1,3%: in thuisland Frankrijk steeg die met 1,8%, in de rest van Europa bleef de vergelijkbare omzetgroei beperkt tot +0,3%. Alle landen droegen bij tot die groei, maar vooral in Spanje en Italië was er sprake van positieve resultaten.
De grootste groei kwam er alweer in Zuid-Amerika: daar ging de omzet de hoogte in met 12,4% en op vergelijkbare basis was er zelfs sprake van een omzetgroei van 15,5%. Ook in Azië was er een omzetstijging van 9,3%, maar daar viel de vergelijkbare omzet terug met 9,7%. Dat was deels te wijten aan een tragere economische groei in China. Carrefour is daar nu bezig met een strategie die op lange termijn de resultaten moet verbeteren.