Bijna 12.000 consumenten brachten dit jaar hun stem uit voor de Folder van het Jaar verkiezing. Zeven retailers kaapten een award weg, Delhaize won er zelfs twee. Op de RetailDetail Night worden nog twee vakjuryprijzen uitgereikt.
Gesmaakte rebranding
Delhaize won dit jaar de award voor beste supermarktfolder én beste digitale folder. Ook Kruidvat (Beauty & Fashion), MediaMarkt (Elektro & Telecom), Action (Home), Aveve (Tuin & Dier) en Hubo (DIY) namen een award mee naar huis.
Aude Mayence, VP marketing & digital Delhaize Belgium, reageert trots: “De folder is voor ons, en onze 800 winkels, een heel belangrijk medium. Dat we dubbel in de prijzen vielen, was voor ons een verrassing maar we zijn er zeer tevreden mee. We doen sinds vorig jaar mee met de digitale folder en onze inzet daar wordt meteen beloond. Ook onze rebranding wordt gesmaakt want zelfs geblindeerd komt onze folder er heel goed uit.”
Naast deze consumentenprijzen worden er ook twee vakjuryprijzen uitgereikt. Onder leiding van Nathalie Dens, vicerector aan de Universiteit Antwerpen, koos een professionele vakjury zijn favoriete papieren folder. Een jury van digitale folderfans, geabonneerd op promoplatform myShopi, maakte een keuze uit de digitale folders. Wie deze prijzen mee naar huis mag nemen, wordt onthuld op donderdag 21 november tijdens de RetailDetail Night
Folder van het Jaar is een initiatief van BD Media in samenwerking met partners AddRetail, Gfk – NIQ, Accurat, Koninklijke Drukkerij Em De Jong en RetailDetail.