(publireportage) Een kassasysteem in de winkel is een basisbehoefte voor retailers, maar een goed systeem kan veel meer dan alleen aankopen verwerken. Lightspeed heeft daarom een krachtig kassasysteem in de cloud ontworpen.
Kassasysteem in de cloud
Met een iPad in de zaak zorgt u niet alleen voor soepel winkelmanagement, maar heeft u alle belangrijke data tot uw beschikking om uw business nog beter in te richten.
Lightspeed heeft een krachtig kassasysteem in de cloud ontworpen en blijft deze sinds 2005 continu doorontwikkelen om de retailondernemer te voorzien van een kassasysteem dat altijd klaar is voor de toekomst.
Inzicht in uw voorraad
Lightspeed’s POS slaat alle data online op in de cloud, veilig en snel. Door in de cloud te werken heeft u dus altijd toegang tot al uw winkeldata. U heeft daardoor dus ook realtime inzicht in uw voorraad en verkoopdata, ongeacht het kanaal waar uw producten verkocht worden. Uw voorraad wordt automatisch bijgehouden – online en offline. Zo weet u zeker wat u nog in stock heeft en kunt u niet verkopen als de voorraad op is. Voorraadbeheer is het hart van het systeem!
Persoonlijk personeel
Geef uw personeel de kans zich te onderscheiden met een POS in de hand op de werkvloer. Zo zijn ze net zo flexibel als de klant. Zij kunnen real time informatie opvragen over de beschikbaarheid van een item en swipen met gemak naar productdetails en gerelateerde producten. Uw verkoopmedewerkers halen zo het beste uit klantinteractie. En zulke aandacht voor de klant… daar valt natuurlijk geen prijskaartje aan te hangen. Consumenten kunnen overal terecht, maar kiezen uiteindelijk voor de winkels met een persoonlijke aanpak.
Aandacht voor uw klant
Een persoonlijke aanpak stopt niet in de winkel: het gaat verder bij het afrekenen. Klantenbinding via uw kassa is namelijk geen utopie. Bij het afrekenen kunt u namelijk ter plekke klantprofielen aanmaken. En voegt u contactinformatie en productvoorkeuren toe. U kunt ook meteen het bonnetje mailen, als de klant dat liever wil. Ook is een goede POS flexibel in te stellen: maak bijvoorbeeld aangepaste knoppen voor de beste verkopende producten – dit zorgt voor een snelle afhandeling bij het afrekenen.
Grip op uw data met rapportages
Een kassasysteem in de cloud slaat allerlei nuttige data over sales op: verkochte items, totale verkoop over een bepaalde periode of de gemiddelde omzet per uur, specifieke dagrapportages per productcategorie, totale winst of winst per uur. Er zijn tientallen rapportages in een klik te maken. En dat over meerdere locaties, meteen te zien op één systeem.
De kassa van Lightspeed biedt dus uitgebreide tools om je winkel te managen. Simpel, maar allesbehalve basic.