Ring Shopping in Kortrijk wordt kortweg Ring Kortrijk. Na een ‘Grote Vernieuw(r)ing’ door eigenaar Wereldhave Belgium moeten klanten er meer kunnen dan alleen shoppen.
Van shoppen naar service
Voor vastgoedbeheerder Wereldhave is de herfst van 2021 het najaar van de ‘rebrandings’: daags na de onthulling van een nieuw logo voor shoppingcenter Belle-Île krijgt ook Ring Shopping in Kortrijk een nieuwe huisstijl. Het winkelcentrum gaat voortaan gewoon als Ring Kortrijk door het leven, met bijhorend geringd logo.
De ‘rebranding’ hoort een eerste stap te zijn in een ruimer renovatieproject dat de naam ‘Grote Vernieuw(r)ing’ meekreeg. Op dit moment wordt al aan een nieuwe gevel voor het shoppingcenter getimmerd, maar het hele jaar investeert eigenaar Wereldhave nog in een nieuwe ‘look en feel’.
Eenmaal de werken klaar zullen zijn, zal de benaming ‘shopping’ de lading niet meer dekken, legt Wereldhave uit. Het winkelcentrum hoort namelijk te transformeren naar een “full service center”, waar consumenten ook terecht kunnen voor ontspanning en diensten.
Zo krijgt Ring Kortrijk, net zoals Belle-Île, een The Point-servicecentrum. Hier komen onder meer een pakketjesdienst, droogkuis, naaiatelier en uitleendienst. Nieuwe horecaterrassen en groene rustzones buiten maken eveneens deel uit van de vernieuwingsplannen.