Na een geslaagde doorstart wil non-food discounter Wibra meer: tientallen winkelopeningen staan op de planning in België en Nederland. Ook e-commerce schakelt een versnelling hoger.
Warmer winkelconcept
Wibra maakte in 2020 een doorstart in België met 36 winkels. Intussen zijn dat er alweer 41, en dit voorjaar staan er opnieuw minstens vier winkelopeningen gepland: in Charleroi, Jemeppe-sur-Meuse, Turnhout en Wetteren. Daar blijft het niet bij: de retailer wil nog tientallen winkels openen, maar koppelt geen strikte deadline aan die ambitie.
Wel krijgen veel winkels in de Benelux een grondige restyling tegen eind 2025. Met een warmer winkelconcept wil Wibra een nog breder publiek aanspreken, met onder andere meer aandacht voor de vrouwelijke klant. Ook opent de discounter binnenkort een nieuwe consumentenwebshop en volgt later ook de introductie van een klantenkaart.
Je leest er alles over in dit uitgebreid interview met CEO Bas Duijsens en country director België Claudine Nachtergaele.