Recent heeft Wibra meer dan duizend artikelen, of 15% van het assortiment, in prijs verlaagd. Sommige producten werden wel 40% goedkoper.
Prijsaanpassingen die het verschil maken
Voor een discounter met lage marges is het een uitdaging is om de prijzen laag te houden, zegt Wibra. Toch heeft de retailer in verschillende categorieën, waaronder huishouden, beddengoed, kleding en woontextiel, forse prijsverlagingen doorgevoerd. Een pak van drie microvezeldoekjes werd wel 40,2% goedkoper, de prijs van een damespyjama daalde van 19,99 naar 14,99 euro. Dat zijn volgens de discounter prijsaanpassingen die echt het verschil kunnen maken voor een gemiddeld huishouden.
“Regelmatig heroverwegen we ons assortiment en controleren we of we onze artikelen nog scherper kunnen prijzen”, zegt CEO Bas Duijsens. “We zijn er voor de manager van het gezin: de persoon die het gezin draaiende houdt en altijd op zoek is naar betaalbare oplossingen. En daar helpen we natuurlijk graag mee.”
Wibra heeft meer dan 250 filialen in Nederland en België en opent in juni zijn eerste filiaal in het noorden van Frankrijk.