Nadat Wibra eerder in Nederland startte met online verkoop, is nu België aan de beurt. In de komende weken lanceert de discounter twee webwinkels.
“Klanten blijven bedienen”
De eerste stap is een B2B-webshop, www.wibraprofessional.be. Die gaat op 15 maart live. Ondernemers zullen via die shop bijvoorbeeld Dasty-producten in grotere hoeveelheden kunnen bestellen en laten bezorgen. Op basis van het succes in Nederland, is de retailer ervan overtuigd dat er grote behoefte is aan zo’n B2B-webwinkel in België.
Over enkele weken lanceert Wibra tevens een B2C-webshop. Volgens de retailer zal die ook na de pandemie een meerwaarde hebben. “Juist op plaatsen waar Wibra op dit moment geen fysieke winkel heeft, maar waar wel grote groepen fans wonen, willen we onze trouwe klanten blijven bedienen”, zegt CEO Bas Duijsens.
In januari opende Wibra ook al een Nederlandse B2C-webwinkel, zij het met een eerder beperkt assortiment. De retailer gaf toen wel aan hard te werken aan de uitbreiding van het aanbod.