In Parijs is de lancering van Westfield op het Europese vasteland gevierd. De uitbater van shoppingcenters krijgt tien shoppingcenters van Unibail-Rodamco onder zijn hoede, van Frankrijk tot Zweden.
Forum des Halles wordt Westfield
In het winkelcentrum Les Quatre Temps in Parijs is de veroveringstocht van Westfield op het Europese vasteland feestelijk ingeluid: John Legend gaf er een concert voor duizenden klanten van het shoppingcenter. Dat kunstje zal de zanger deze maand nog negen keer overdoen, aangezien tien Europese shoppingcenters worden omgevormd tot Westfield-winkelcentra.
Door de overname van de Australische uitbater van shoppingcenters door vastgoedgroep Unibail-Rodamco in 2018 gaan de winkelcentra van de fusiegroep verder onder de Westfield-vlag. Deze week was het al de beurt in de twee winkelcentra in Parijs: na Les Quatre Temps heropent daags nadien ook Forum des Halles onder de nieuwe merknaam. Andere winkelcentra in Frankrijk, Zweden, Polen en Tsjechië volgen.
Nieuwe services
Bij de naamsveranderingen horen ook nieuwe activiteiten en diensten. Zo installeert Westfield overal lockers, click&collect-diensten en vestiaires. Verder kunnen geschenkbonnen voortaan in alle winkelcentra van Westfield binnen een land worden gebruikt en lanceert de groep er zijn eigen getrouwheidsprogramma. In de loop van dit en volgend jaar volgen nog innovaties, belooft Unibail-Rodamco-Westfield.
Vorig jaar kocht Unibail-Rodamco Westfield Corporation, een afsplitsing van de grotere Westfield-groep. Daardoor ontstond de fusiegroep Unibail-Rodamco-Westfield, goed voor 92 winkelcentra in Europa en de Verenigde Staten. Bij de overname werd afgesproken dat alle shoppingcenters van de groep voortaan Westfield zouden heten. Het startschot is nu ingeluid met de omvorming van tien eerste ‘vlaggenschepen’.