Wat brengt 2011 in de reissector? Op die vraag biedt het rapport Travelmedia Travel Trends 2011 een uitgebreid antwoord. Travelmedia brengt de inzichten van negen oude rotten in het reisvak samen en geeft zo een overzicht van de kansen en uitdagingen in het verschiet.
Naast heet hangijzer sociale media, bespreken ze onder andere de invloed van de milieuproblematiek, toenemende druk op de marges en verschuivingen in distributiemodellen. De situatie van de reissector in België wordt scrupuleus onder de loep genomen.
Om het rapport samen te stellen werd beroep gedaan op een aantal ronkende namen, zoals trendwatcher Herman Konings, Paul Geyssen van NMBS/B-Europe, Peter De Wilde van Toerisme Vlaanderen en de grote reisagentschappen.
Het rapport kan integraal worden gedownload op de website van Travelmedia, de organisatie die in 2007 ontstond uit een joint venture tussen The Online Company en Roularta. Het bedrijf beheert en adviseert reisorganisaties en reiswebsites.
Bron : Belgian Cowboys