‘Image builder’
“Wij geloven dat digitaal verkopen toekomst heeft. Niet op de laatste plaats is e-commerce ook een ‘image builder‘”, zegt de sales- en marketingdirecteur van Volvo, Alain Visser, tijdens een conferentie in München. Dat schrijft Automobilwoche.
Qua sponsoring stopt Volvo met vrijwel alle projecten. Enkel de Volvo Ocean Race zal blijven bestaan. De rest van het geld zal geïnvesteerd worden in de ontwikkeling van het online segment. Daarbij moeten vanaf volgend jaar alle modellen van het merk online te koop zijn.
Er komt daarom een nieuwe website, met onder andere een nieuwe configurator, die klanten moet helpen een auto naar wens aan te passen. “We zullen niet starten met een grauwe auto tegen een witte achtergrond waar mensen dan Mickey Mouse-velgen op kunnen aanbrengen”, aldus de Belg. “In plaats daarvan zullen we voertuigen tonen die door onze hoofdontwerper Thomas Ingenlath zijn voorgeconfigureerd.”
Volvo benadrukt wel dat het niet de dealer wil vervangen. Beide onderdelen moeten elkaar in de toekomst aanvullen.