De jury heeft haar keuze gemaakt uit de longlist van kandidaten: JBC, Sissy-Boy en ZEB maken kans om op 1 maart de bpost Omnichannel Award in de wacht te slepen. Ook uw stem telt mee!
Drie cases
JBC onderscheidt zich volgens de jury niet alleen met een knappe nieuwe mobielvriendelijke webshop die personalisatiemogelijkheden biedt, maar vooral met een geslaagde integratie van alle back-endsystemen om de klanten een op-en-top omnichannel-aankoopervaring te kunnen bieden, van mobiel en desktop naar winkel en kiosk.
Voor lifestyleretailer Sissy-Boy zijn winkels geen verkooppunten, maar inspirerende ‘points of connection’ waarbij online verschillend wordt ingezet naargelang de categorie – voor bankstellen bijvoorbeeld is het online aandeel al 60% en de recent gelanceerde app haalde in geen tijd 50.000 downloads.
ZEB is niet voor het eerst genomineerd voor deze award. De moderetailer ziet weinig heil in pure e-commerce, maar beschouwt omnichannel als een service voor klanten die voortdurend schakelen tussen online oriënteren en bestellen of offline kopen, aankopen thuis laten leveren, op kantoor of in één van de sterk gedigitaliseerde winkels.
Stemronde
Met de bpost Omnichannel Award willen RetailDetail en bpost retailers bekronen die uitblinken in het integreren van de verschillende kanalen en die een brug weten te slaan tussen online en offline. De drie genomineerden stellen hun project voor tijdens het Omnichannel Congress van RetailDetail, dat op 1 maart plaatsvindt in Utopolis in Mechelen. De deelnemers op het congres kiezen vervolgens via een stemronde de uiteindelijke winnaar van de award. Reserveer nu uw ticket en laat op 1 maart uw stem horen.
Het is al de vijfde editie van de Omnichannel Award. Eerdere winnaars waren Juttu (2017), Decathlon (2016), Schoenen Torfs (2015) en A.S. Adventure (2014).