“Koopervaring optimaliseren”
Carrefour lanceerde in 2010 al een systeem waarbij klanten contactloos konden betalen met hun Visa-kaart van Carrefour. Dat systeem wordt nu uitgebreid naar alle betaalkaarten die contactloos betalen ondersteunen. “Bij Carrefour België richten we ons op innovaties die de consument in staat stellen om gemakkelijker te winkelen. De aanvaarding van contactloze betaalkaarten staat centraal in onze visie om de koopervaring van de klant te optimaliseren”, zegt Baptiste van Outryve.
Bij Visa hopen ze alvast dat de technologie snel populair zal worden bij de klanten van Carrefour, zoals dat ook al het geval is in het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Spanje, Polen en Tsjechië. De voorbije 12 maanden werden er zo al 1,1 miljard contactloze transacties uitgevoerd in Europa. “We zijn ervan overtuigd dat deze technologie de nieuwe standaard in de Belgische distributiesector en de detailhandel zal worden. Daarom dat hij voortaan automatisch wordt geïntegreerd in alle nieuwe betaalterminals van Worldline”, zegt Willy Walraeve, CEO van Worldline Benelux.