Terugval in Azië
De omzet van Carrefour kwam in het derde kwartaal uit op 21,5 miljard euro, een stijging van 2,2% ten opzichte van een jaar eerder. Op thuismarkt Frankrijk groeide de omzet met 2,3% naar 10,3 miljard euro, daarbuiten was er een groei van 2,2%. In de eerste drie kwartalen samen groeide de omzet van Carrefour met 4,1% naar 63,9 miljard euro.
In Frankrijk gingen de hypermarkten en supermarkten er wel licht op achteruit, maar de andere formats zagen hun omzet wel met liefst 25% stijgen. Op vergelijkbare basis was er bij de supermarkten en hypermarkten dan weer wel sprake van een groei van respectievelijk 2,5 procent en 0,7 procent.
De sterkste Europese groeiers op vergelijkbare basis in het derde kwartaal waren Spanje (4,6%) en Italië (5,9%). Ook in België ging de vergelijkbare omzet met 2,7% de hoogte in: daardoor steeg de vergelijkbare groei in heel Europa (zonder Frankrijk) met 4,2%. In Latijns-Amerika ging de vergelijkbare omzet met 11,7% omhoog, terwijl er in Azië een terugval was van 7,5%.