Kofferspecialist Duifhuizen heeft een vernieuwde webshop gelanceerd. Die kreeg een volledig nieuwe lay-out, waarbij de nadruk nog meer moet liggen op de versmelting van online en offline, en sluit beter aan bij de herpositionering die het merk onlangs doorvoerde.
Advies en inspiratie
In de fysieke winkels heeft die herpositionering er al langer voor gezorgd dat de focus op de drie kernwaarden persoonlijk, verrassend en servicegericht, is gezet. Die waarden schijnen nu ook door op de webshop met advies- en inspiratiepagina’s.
“Onze klant verdient dezelfde behandeling op de webshop als dat ze in de fysieke winkels van onze specialisten ontvangen” zegt e-commercemanager Mark van der Stokker.
Omdat steeds meer klanten kiezen om hun customer journey te beginnen op een mobiel toestel, wordt er met de nieuwe website ook gekozen voor mobile first. “Het bezoekersaantal en conversie op de mobiele webshop groeit fors”, vertelt Van der Strokker. “De webshop was al volledig ‘responsive’, maar door vanuit ‘mobile first’ te werken, gaan we een stap verder.”
Daarnaast is er in het nieuwe design ook al ruimte gemaakt om in de toekomst met videocontent op de proppen te komen, een vraag die veel wordt gesteld bij de klanten. Ook achter de schermen zijn er veranderingen gebeurd om de omnichannelstrategie verder door te trekken. Zo zijn de levertijden verkort en zijn de openingstijden van de klantenservice uitgebreid.