Om de internationale groei te vergemakkelijken, veranderen Vente-Exclusive en Vente-Privee hun naam naar Veepee. Zo wil de webshop voor stockverkopen een eenduidig merk worden in alle veertien landen waar die vandaag actief is.
Zeven verschillende namen
Het Belgische Vente-Exclusive, sinds 2015 onderdeel van Franse sectorgenoot Vente-Privee, wordt herdoopt tot Veepee. Daarmee wil het bedrijf zich een consistenter en eenduidiger merkimago aanmeten. Vandaag is de webaanbieder van privéverkopen immers bekend onder liefst zeven verschillende regionale merknamen, zoals ook nog eboutic.ch en Privalia.com.
Die veelheid aan namen is te verklaren doordat Vente-Privee groot is geworden (het bedrijf is Europees marktleider) dankzij talrijke overnames. Zo breidde het onder de naam Privalia uit op de Spaanse, Italiaanse, Braziliaanse en Mexicaanse markten, terwijl het in Denemarken Designers & Friends overnam en Zlote Wyprzedaze in Polen.
Ook het meerderheidsbelang dat Vente-Privee in 2015 in Vente-Exclusive nam, moet in die context worden gezien. Toen beloofde de overnemer evenwel dat Vente-Exclusive autonoom zou blijven bestaan. Toch gaat het bedrijf nu voor een Europese eenmaking onder de vlag Veepee.
Logo met roze vlinder
Het logo blijft wel hetzelfde als dat van moederbedrijf Vente-Privee: een roze vlinder. Dat blijkt uit een aanvraag die in november vorig jaar is ingediend bij de Franse instantie voor intellectuele eigendomsrechten. Op 14 december werd het patent publiek gemaakt en nu begint de webverkoper geleidelijk met de introductie ervan.
De naamsverandering komt er ook met het oog op verdere internationale expansie. Vandaag is Veepee goed voor 6000 medewerkers en ruim 72 miljoen leden. In het boekjaar 2017 realiseerde de groep een omzet van 3,3 miljard euro.