(Publireportage) Nog maar weinig merken zetten video in als medium voor hun promoties. Dat is een gemis, volgens Promojagers: het onlineplatform biedt merken en agentschappen een gegarandeerd bereik met een performance-based model.
Begonnen als hobby
Gunther Devisch: “Promojagers begon oorspronkelijk als een hobbyproject in 2017. De voortdurende prijsstijgingen waren een hot topic, en ik wilde een community van prijsbewuste shoppers samenbrengen om hen te helpen besparen. Maar dankzij leuke (video)content over promoties groeide het platform sneller dan verwacht. Intussen bereiken we via onze website en social media kanalen tot 1,7 miljoen Belgen op maandbasis, waarbij we promoties organisch en gesponsord verspreiden op een unieke, virale manier.”
Video is het nieuwe normaal
Vorig jaar bleek uit een studie van Centre for Media Information (CIM) dat video het favoriete mediaformaat is van de Belg. “Het verbaasde me dat zo weinig merken dit medium inzetten voor hun promoties,” aldus Devisch. “Wij hebben ons hierin gespecialiseerd afgelopen jaren en dat werpt nu zijn vruchten af. De folder als voornaamste communicatiemiddel voor promoties? Daar geloven wij niet meer in. We zitten met z’n allen massaal op social media en wij zien dat we met videocontent op een entertainende, niet-intrusieve manier een steeds groter wordende groep geïnteresseerden kunnen bereiken. We bedenken leuke ‘hooks’ en vervolgens creëer ik samen met mijn team videocontent waarmee we promoties uiteindelijk verspreiden naar mensen die er op dat moment naar op zoek zijn.”
403 airfryers verkocht via TikTok
“In 2024 verkochten we bijvoorbeeld 403 airfryers en dit 100% organisch via ons TikTok-kanaal. We trokken diezelfde hooks en communicatiestijl door naar onze andere kanalen (Facebook, Instagram, website en nieuwsbrief) en eindigden op 952 verkochte airfryers voor onze klant. Dat zette ons aan het denken en bracht ons tot het inzicht: ‘people buy from people’. We zijn er vrij zeker van dat als het merk diezelfde promotie had gecommuniceerd op een traditionele, corporate manier, dit nooit dezelfde impact gehad zou hebben” aldus Devisch.
Authenticiteit
“Ik geloof dat de kracht van Promojagers zit in onze authenticiteit. De unieke manier waarop wij promoties communiceren, is iets wat grote merken en retailers gewoonweg niet kunnen. Bovendien vormt onze community een retentiemechanisme. Mensen komen dagelijks naar onze site en socials om de beste promoties te ontdekken. In 2024 haalden we zo voor een bekende supermarktketen meer dan 22 miljoen contactmomenten op jaarbasis, door op een consistente manier hun folderpromo’s te gaan communiceren via onze kanalen” aldus Devisch.
Performance-based partnerships
We sluiten op dit moment performance-based partnerships af met verschillende agencies and merken. Eerder dit jaar introduceerden we ons performance-based model, waarmee we partners via onze technologie en socials een gegarandeerd bereik bieden voor de virale verspreiding van hun promoties. De meesten zijn ook fan van onze doelgroep, omdat we als mediabedrijf 100% gericht zijn op de aankoopverantwoordelijken binnen het gezin. Wie dit jaar écht wil opvallen met zijn promoties, moet bij Promojagers zijn” aldus Devisch.
Meer info: www.promojagers.be