Unilever Belgium reorganiseert haar team van winkelvertegenwoordigers. Er gaan daarbij elf banen verloren, bevestigt het bedrijf aan de RetailDetail-redactie.
Margarineteam ziet het daglicht
Er wordt opnieuw bespaard in het retailsalesteam van Unilever, laten bronnen weten aan de redactie. De producent zou momenteel een reorganisatie in België uitvoeren, waarbij een aantal functies bij een externe leverancier worden ondergebracht en een aantal banen verloren gaan.
Unilever heeft inderdaad het voornemen om een aantal wijzigingen door te voeren in de Belgische organisatiestructuur, bevestigt de merkfabrikant. De fieldsalesteams worden opgesplitst in twee: een Unilever Field en een BCS Field (“baking, cooking and spreading”), een tijdelijk team dat wordt opgericht in de aanloop naar de verkoop van de margarinedivisie van Unilever. KKR zou immers dicht bij de overname van de afdeling staan. Dit nationaal vertegenwoordigersteam moet de continuïteit van de bezoeken binnen de margarinecategorie gaan verzekeren.
“Wijzigende omstandigheden in het retaillandschap”
Elf functies komen door de voorgenomen wijzigingen te vervallen. Voor zijn fieldmarketing wordt Hamilton Bright de gemeenschappelijke externe partner voor de hele Benelux-organisatie. Eerder al werden verschillende mensen overgeheveld naar het team van een externe partner.
Het bedrijf wil met de reorganisatie inspelen op de wijzigende omstandigheden in het retaillandschap, reageert woordvoerder Freek Bracke. “Door een impactvolle, flexibele en kosten-efficiënte organisatie uit te bouwen willen we de toekomst van onze Field Force op lange termijn verzekeren en zullen we nog beter kunnen inspelen op de verwachtingen van onze klanten.”