Wijnegem Shopping Center viert zijn 25ste verjaardag en trakteert zichzelf daarbij op een grondige make-over inclusief nieuwe naam en logo: “Wijnegem Shop Eat Enjoy”, omdat “een winkelcentrum meer en meer een ontmoetingsplaats is”, klinkt het.
Fysieke winkel is niet dood
De aanleiding van de grondige vernieuwing mag dan al de 25ste verjaardag zijn, de echte reden voor de vernieuwing ligt elders: “Wijnegem Shopping Center is een vaste waarde in ons land”, zegt manager Katrien Geysen: “93,7% van alle Vlamingen kent ons, zo blijkt uit onderzoek. Maar tegelijkertijd zien we ook dat de Belgische shoppers veeleisender worden. Ze willen sterk advies krijgen, plezier beleven en de winkels gemakkelijk kunnen bereiken. Precies daarom investeren we nu zo hard in vernieuwingen die de consument een nog betere winkelervaring zullen bezorgen.”
Geysen wijst erop dat volgens een recente studie liefst driekwart van de consumenten wil blijven shoppen in fysieke winkels, op voorwaarde dat de service sterk is en blijft. Daarom werd het interieur onder handen genomen, kwamen er ‘cosy corners’ ‑ moderne, gezellige zithoeken uitgerust met oplaadpunten voor smartphones en laptops ‑ en werd de kinderspeelhoek uitgebreid. Een bijkomende ‘Kiss & Ride’-zone, taxilocatie en vernieuwde op- en afritten op de dakparking moeten bovendien voor extra comfort zorgen.
Ook ‘make-over’ voor de klant
De vernieuwing blijft niet enkel beperkt tot het winkelcentrum zelf: klanten kunnen voortaan een ‘personal shopping assistant‘ inhuren die ‘Jani-gewijs’ met hen gaat winkelen voor een complete ‘make-over’ (kostprijs: zo’n 150 euro voor drie uur). De stylisten kunnen daarnaast ook ingehuurd worden door bedrijven die hun personeel willen trakteren op een teambuilding ‘shoppen’.
Voor de hele vernieuwingsoperatie deed het winkelcentrum beroep op het gerenommeerde Britse creatieve bureau Benoy. De officiële opening is voorzien voor 15 september, mét een primeur voor ons land: een modeshow op een verticale catwalk van 15 meter hoog.