Net als de voorbij jaren is de elfde editie van de RetailDetail Night, hét eindejaarsevent van de retailsector in de Benelux, helemaal uitverkocht. Met dank aan toppers als Marit van Egmond (Albert Heijn) en Erwin Van Osta (Hubo).
Uniek netwerkgebeuren
Opnieuw vindt de RetailDetail Night plaats in een uitverkochte Handelsbeurs, een toplocatie in het centrum van Antwerpen. Op de formule met diepgaande thematische voorprogramma’s ’s middags, gevolgd door een feestelijk diner met internationale topsprekers ’s avonds, komt voorlopig geen sleet: woensdagmiddag gingen de allerlaatste tickets de deur uit. Het wordt donderdag een uniek netwerkgebeuren, met topprofielen uit alle geledingen van de retailbranche. De formule waarbij bedrijven een volledige tafel kunnen reserveren om klanten en relaties uit te nodigen, slaat aan.
Opvallende trend dit jaar: een sterke vertegenwoordiging van FMCG-profielen en van franchisenemers van zowel Albert Heijn als Delhaize, die zonder twijfel met grote belangstelling naar de keynote van Marit van Egmond uitkijken. Per slot van rekening brengt Ahold Delhaize wel wat in beweging in ons land. Ook de doe-het-zelfsector is sterk vertegenwoordigd.
RetailDetail-oprichter Jorg Snoeck kijkt met trots uit naar het orgelpunt van een jaar waarin zijn bedrijf sterk presteerde onder moeilijke omstandigheden. Hij stelt donderdagavond enkele nieuwe initiatieven voor, waaronder de RetailDetail Connect&Learn-app en de internationale RetailHunt naar Singapore. “2024 zou wel eens een kanteljaar kunnen worden voor de retailsector”, denkt hij. “Maar als we samenwerken, komen we erdoor. RetailDetail is er klaar voor!”