Meer polissen online
“Jaarlijks komen zo’n 75.000 bezoekers langs in onze 12 fysieke shops, verspreid over het land. Ongeveer 60 procent van hen zou zich eigenlijk de verplaatsing en tijd kunnen besparen omdat ze ook perfect via onze website of via het callcenter geholpen kunnen worden”, zegt CEO Hans Vranken van Touring Verzekeringen.
In de nieuwe winkel in Brussel worden klanten geholpen bij het afsluiten en beheren van hun online verzekeringen. Zo wil Touring Verzekeringen hun klanten helpen om over die drempel te geraken, want 64 procent van de offertes worden dan wel online aangevraagd (tegenover 15 procent in de shops en 21 procent via het callcenter), toch sluit slechts 35 procent zijn polis ook daadwerkelijk online af. 36 procent van de klanten trekt daarvoor naar de shops en 29 procent doet het via de telefoon. Nochtans krijgen klanten 20 procent korting op hun autoverzekering als ze die online afsluiten.
“In de toekomst gros via internet”
In de nieuwe flagshipstore in Brussel wil Touring Verzekeringen dan ook de focus leggen op online. Zo vinden klanten er een Smart Corner, waar ze zelf een online offerte kunnen aanvragen en die met behulp van een medewerker kunnen afsluiten.
“Veruit de meeste klanten beginnen hun zoektocht via het internet, maar wij zien ook dat veel Belgen nog graag persoonlijk contact hebben vooraleer de beslissende stap te zetten. Toch is het nu al overduidelijk dat het gros van onze verzekeringscontracten in de toekomst via het internet zal worden afgesloten,” aldus Hans Vranken.
Touring Verzekeringen bekijkt of ze het concept ook kan overbrengen naar de 11 andere winkels.