Marktleider Carglass uitgedaagd
Touring Glass wordt een ‘erkend partner’ van verzekeringsmaatschappij Allianz, wat betekent dat Allianz-klanten voortaan ook bij Touring Glass kunnen aankloppen in geval van een sterretje, barst of gebroken autoruit. Ze kunnen daarvoor terecht in een van de intussen dertien Touring Glass-vestigingen in het land of desgewenst bij het mobiele interventieteam, thuis of op het werk.
Met die nieuwe deal kan Touring Glass, dat mobiliteitsorganisatie Touring in april 2013 oprichtte, huidig marktleider Carglass nog wat meer het vuur aan de schenen leggen. Half maart maakte de groep ook al bekend een deal te hebben gesloten met AXA, marktleider op de Belgische autoverzekeringsmarkt.
Vandaag wordt de markt van de autobeglazing gedomineerd door D’Ieteren-dochter Carglass. “Vindt u het normaal dat één speler drie kwart van de markt in handen heeft? Er moet wat meer evenwicht komen in de markt van de voertuigbeglazing”, zo zegt Touring Glass-CEO Xavier de Buck. Hij wil in 2018 een marktaandeel van zo’n 10%. Om een fijnmazige nationale dekking te hebben, ambieert het bedrijf zeventien vestigingen.