Touring Verzekeringen heeft in Namen een nieuwe winkel geopend volgens zijn nieuwe concept. De eerste winkel van dat concept werd eind vorig jaar geopend in Tour & Taxis in Brussel.
Click-Call-Face
Het nieuwe concept werkt volgens het principe van Click-Call-Face, waarbij klanten worden gestimuleerd om hun verzekeringen online in orde te brengen, maar waar ook ruimte is om rechtstreeks in contact te komen met de medewerkers van Touring. De aanwezigheid van een fysieke winkel is een belangrijke factor in het vertrouwen voor de consument”, aldus algemeen directeur Hans Vranken. “In het geval van vragen of problemen weet de klant dan waar naartoe te gaan.”
In de winkel komen klanten eerst voorbij een interactieve terminal, waar ze de reden voor hun bezoek kunnen doorgeven. Daarnaast is er ook een Smart Corner, waar klanten zelf hun verzekeringen online kunnen in orde brengen en waar bestaande klanten telefonisch contact kunnen hebben met medewerkers van Touring. Tot slot zijn er ook medewerkers aanwezig in de winkel die klanten stap per stap kunnen begeleiden.
“Elk jaar ontvangen we ongeveer 65.000 bezoekers in één van onze tien winkels. Ongeveer 60 procent van hen had niet moeten komen, omdat het evengoed online of via het callcenter had kunnen worden afgehandeld”, aldus Vranken. Hij voegt er aan toe dat in België veel minder verzekeringen online of via telefoon worden afgesloten dan in het buitenland.