Het programma van de RetailDetail Night is nu compleet. Naast de topman van Colruyt Group betreden ook toonaangevende retailers als Avail, bol.com, Brico, Cake, Decathlon en Woody het podium. Bestel snel uw tickets!
Digitalisering als rode draad
RetailDetail is bijzonder blij dat Jef Colruyt de achtste editie van de RetailDetail Night op 28 november in stijl komt afsluiten. Hij zal het hebben over retail in een veranderende samenleving: een presentatie om naar uit te kijken! Dat geldt ook voor een rits andere sprekers die we hebben toegevoegd aan de affiche. Intrigerend is bijvoorbeeld het verhaal van Avail, het ‘social selling platform’ dat influencers inzet om jonge labels en modeliefhebbers bij elkaar te brengen. Eén van de investeerders achter de startup is Wouter Torfs. CEO Noëmie Haverhals komt de ambities toelichten.
De platformeconomie zet vandaag de toon inzake e-commerce: Sacha Buyck, manager België van marktleider bol.com komt de recentste ontwikkelingen duiden. Erik Cuypers, chief digital officer bij Brico (Maxeda) werd in oktober gelauwerd als Chief Digital Officer of the Year. Een echte topper dus, die de grote uitdagingen zal schetsen op het vlak van digitalisering in de doe-het-zelfbranche. Van Silicon Valley naar Schelle: ook techondernemer Davy Kestens treedt aan in San Marco Village. Hij lanceert Cake, een gratis banking app waarmee de consument rekeningen van verschillende banken makkelijk kan beheren, en er nog financieel voor beloond wordt ook. Niets minder dan een revolutie.
Nieuwe businessmodellen
Bij Decathlon gaan de oude retailregels overboord om plaats te maken voor nieuwe modellen: top-down management behoort er tot het verleden. Het bedrijf lanceert nieuwe winkelconcepten en zet versterkt in op een baanbrekend omnichannelmodel. Vastgoeddirecteur Koen Tengrootenhuysen vertelt er ons alles over. ‘Optichannel’ is ook het ordewoord bij het speelse pyjamamerk Woody, dat internationale ambities formuleert, een webshop heeft geopend en een eigen winkelnetwerk uitbouwt. De nieuwste flagshipstore in Gent is een klein digitaal en interactief wondertje: algemeen directeur Steven Van de Velde zet zijn visie uiteen.
De RetailDetail Night, de feestelijke afsluiting van het retailjaar, vindt plaats op donderdag 28 november in San Marco Village in Schelle. ’s Middags zijn er thematische seminars, ’s avonds volgt een plenaire sessie met het retailjaaroverzicht door professor Gino Van Ossel, de uitreiking van de RetailDetail Awards en de keynote van Jef Colruyt. Daarna is er gelegenheid tot uitgebreid netwerken met heerlijke hapjes en drankjes. Via deze link vind je meer informatie over het evenement en kan je tickets bestellen. Snel zijn is de boodschap, de kaarten vliegen de deur uit!