TikTok is begonnen met het testen van in-app verkoop in samenwerking met enkele merken in Europa.
Test voor beperkte groep
De video-app, eigendom van de Chinese techgigant ByteDance, test volgens Charged Retail een nieuwe dienst waarmee verkopers goederen rechtstreeks in de TikTok-app aan gebruikers kunnen verkopen. Het Britse streetwearlabel Hype is een van de eerste merken die toegang krijgt tot de nieuwe functionaliteit, waardoor het een reeks items met productafbeeldingen en prijzen kan weergeven op een TikTok-winkelpagina.
Hoewel TikTok zelf geen verkoop zal afhandelen, zullen merken in staat zijn om speciale winkels te runnen binnen het TikTok-ecosysteem, bestellingen te ontvangen en te communiceren met shoppers. De proef loopt momenteel voor een geselecteerde groep gebruikers. Wanneer de dienst breder uitgerold wordt, is onduidelijk.
Douyin, de Chinese versie van Tiktok, biedt al met groot succes in-app shopping aan. Daarnaast sloot de video-app vorig jaar ook al een samenwerkingsverband met Shopify, waardoor bijna een miljoen retailers de mogelijkheid kregen om te adverteren en goederen te verkopen op het sociale mediaplatform.