“Fantastische start”
In het eerste kwartaal van 2014 steeg de nettowinst van Tiffany met maar liefst vijftig procent naar 125,6 miljoen dollar (92 miljoen euro). Analisten hadden een winst rond 100 miljoen dollar (73 miljoen euro) verwacht.
Die hoge winst had het te danken aan een hogere omzet, die met 13 procent steeg naar 1,01 miljard dollar (780 miljoen euro). Ook daar deed Tiffany het beter dan de verwachtingen van de analisten, die een omzet van 956,2 miljoen dollar (700 miljoen euro) hadden voorspeld. Volgens Tiffany steeg zijn omzet bij gelijke wisselkoersen met 15 procent en steeg de vergelijkbare omzet met 11 procent.
“Dit is een fantastisch en aanmoedigende start van het jaar“, zei CEO Michael Kowalski. “We zijn tevreden met de sterke en brede omzetgroei in de meeste regio’s en productcategorieën.”.
Tiffany kondigde in maart ook aan dat het de gemiddelde prijzen van zijn producten zou gaan verhogen. Daarnaast lanceerde het dit jaar ook enkele nieuwe producten, zoals de Atlas-collectie – één van de goedkopere collecties van het merk en motor van de omzetgroei in de Verenigde Staten. Ook in Japan steeg de omzet sterk, met twintig procent naar 17 miljoen dollar (12,4 miljoen euro).