Het retailconcept Temporary Lane zal vanaf eind mei tot en met 30 juni te vinden zijn in het voormalige pand van het failliete V&D in Maastricht. Temporary Lane brengt in zijn zog een boel pop-ups mee.
“Ideale testcase”
Het doel van Temporary Lane, een concept van het Hasseltse Comosie, is leegstaande panden in stadskernen te revitaliseren. “Niet met één pop-up, maar een aanéénschakeling van verschillende tijdelijke shops en met een focus op een Euregionaal aanbod van producten”, zegt Christiaan Kastrop die in december vorig jaar het project opstartte in Genk. “In tegenstelling tot de Molenstraat in Genk kunnen we in Maastricht rekenen op een toplocatie waar dagelijks duizenden shoppers passeren. In de drukbezochte Grote Staat stelt zich geen probleem inzake doorstroming. Het is een triple-A locatie.”
Kastrop ziet zowel voor starters als voor gevestigde labels mogelijkheden binnen het concept, voornamelijk omdat ze slechts een fractie van de normale huurprijs voor een dergelijke locatie moeten neertellen. “Een ideale testcase dus voor Belgische labels die lonken naar de Nederlandse markt, want de cultuur van Maastricht sluit veel nauwer aan bij België dan de rest van Nederland.”