Wie wordt de opvolger van IKEA? Kandidaten die willen meedingen naar de Mercuriusprijs van Comeos, die innoverende projecten in de retailsector bekroont, kunnen nog tot 10 juni hun dossier indienen.
Impact creëren
Elk jaar gaat Comeos op zoek naar retailers die met slimme innovaties het verschil maken. Dit jaar focust de prestigieuze Mercuriusprijs op innoverende projecten die een significante impact hebben als resultaat. Innoveren is immers geen doel op zich, het is een middel om impact te creëren. Projecten kunnen betrekking hebben op data-optimalisatie, logistiek, voorraadbeheer, personeel(sbeleid), verkoop, duurzaamheid, winkelconcepten…
Vorig jaar won IKEA de prijs met autonome drones die in de Belgische winkels ’s nachts de inventaris opmaken. Een jaar eerder won Okay Direct, de automatische winkel van Colruyt Group. De prijs levert de winnaar flink wat zichtbaarheid op. Ook een eervolle finaleplaats is een boost voor de betrokken teams.
Een dossier indienen is volledig gratis en kan nog tot 10 juni via de link hieronder. Een onafhankelijke jury onder leiding van Gino Van Ossel analyseert de dossiers grondig en maakt op 16 oktober de winnaar bekend tijdens een feestelijke prijsuitreiking.