E-commercebedrijf Coolblue heeft zijn omzet vorig jaar met liefst 38% zien klimmen tot 1,2 miljard euro. De operationele kasstroom steeg tot 21 miljoen euro, met dank aan een fors investeringsprogramma.
“Aller(x6)mooiste Coolblue-jaar ooit”
2017 was een straf jaar voor Coolblue: er kwamen drie megahallen bij, de twee distributiecentra werden gegroepeerd, acht witgoeddepots gingen open en een nieuwe pakjesmachine werd in gebruik genomen. Tegelijk investeerde het bedrijf in de uitbreiding van zijn bezorgdienst: CoolblueBezorgt telt intussen al 150 bussen, 600 bezorgers en 8 depots verspreid over Nederland en België. Nog vorig jaar zette Coolblue ook zijn eerste stappen op de Brusselse en Waalse markt. En tot slot introduceerde het een totaal nieuw winkelconcept in Amsterdam en Den Haag.
Met een omzetgroei van 38% presteerde Coolblue in 2017 wel minder sterk dan in 2016 en 2015, toen er telkens een groei met 50% kwam. Maar uitgedrukt in klinkende munt is een omzetstijging van 857 miljoen naar 1,2 miljard euro natuurlijk wel de grootste tot nu toe.
Logisch dus dat topman Pieter Zwart spreekt van het “aller-aller-aller-aller-aller-allermooiste Coolblue-jaar ooit. We haalden onze grootste omzetstijging sinds onze start en maakten nog nooit zoveel klanten blij. Daarvoor wil ik alle 3.500 Coolblue’ers bedanken.” Dit jaar mikt de topman op een omzetgroei met een kwart, tot anderhalf miljard euro.