Vorige week kwam het nieuws naar buiten dat Roland Kahn samen met Ronald van Zetten en Jaco Scheffers de merknaam van V&D in handen heeft gekregen. Hij wil nu van het bedrijf een modern merk maken.
Ook klanteninformatie in handen
Kahn vertelt aan RTL Z dat hij het merk van V&D ziet als een mooi fundament om op verder te bouwen: “Je moet eens kijken wat voor emotie V&D nog met zich meebrengt. Generaties zijn ermee opgegroeid.” Naast de merknamen en de websites, kreeg Kahn ook alle klanteninformatie van V&D in handen.
Dat wil echter niet zeggen dat Kahn van plan is om alles bij het oude te laten: zijn doel is om van V&D een merk te maken dat toekomstbestendig is. Momenteel is er nog geen plan om winkels te openen, maar wordt er wel gestart met de modernste technologie. Kahn wil het daarbij niet zomaar over een webshop hebben, iets wat hij een verouderde term noemt. “Wij gaan de wereld van 2020 neerzetten voor de consument van 2016.”
Kahn wil niet vertellen hoeveel ze hebben neergeteld voor de overname van de merken, al waren er volgens hem ook nog enkele andere gegadigden. ”Het is wat de gek ervoor geeft”, zei Kahn. “Ik ben niet zo gek, al denken anderen daar anders over.”