Welke koers voor Brantano?
Retailing in tijden van verandering, het is een thema waar de sprekers op het Vlerick Retail Platform van 24 november maar al te goed over kunnen meepraten. Zelf staan ze immers midden in die verandering.
Zo moet Peter De Smedt, Format Director van Brantano in België en Luxemburg, de schoenenformule de juiste koers uitsturen, zeker gezien de woelige wateren waarin moederbedrijf Macintosh Retail Group de laatste jaren verkeert.
De groep wil meer gaan inzetten op omnichannel en ook de rentabiliteit verbeteren. Hoe vertaalt zich dit echter voor Brantano? Houdt het vast aan zijn discountimago en baanwinkel-concept of verkent het ook nieuwe horizonten?
Proximus-winkels als onderdeel omnichannelstrategie
Geert Van den Abeele, Head of Consumer Direct Sales bij Proximus, heeft dan weer de opdracht om de transitie van Belgacom naar Proximus, en de vernieuwde strategie die daarbij hoort, ook door te voeren in de eigen winkels van het telecombedrijf.
Zijn missie: de Proximus-retailketen omvormen tot een vast en toekomstgericht onderdeel van de omnichannelstrategie van het bedrijf. Pijlers zijn daarin onder meer de visibiliteit en infrastuur van de winkels, maar ook zaken als de klanteninteractie komen aan bod.
Wil je er zelf bij zijn? RetailDetail mag vier gratis tickets voor het Vlerick Retail Platform van dinsdag 24/11 weggeven. Mail om kans te maken voor woensdag 18 november om 15u naar pauline.neerman@redactie.retaildetail.be.