(publireportage) Dit najaar start de 3e editie van de opleiding Advanced Retail Design. In 6 masterclasses focust de UHasselt op de kracht van de fysieke winkel en wordt bekeken hoe die moet evolueren om de dialoog met de klant te optimaliseren.
Waarom in tijden van omni-channel nog aandacht voor de fysieke winkel?
De digital disruption laat de ingeburgerde retailtechnieken en businessmodellen wankelen. Wat een zekerheid blijft, is dat retailers hun fysieke commerciële ruimte als een strategisch instrument in de dialoog met hun klanten kunnen gebruiken.
Met respect voor het omni- en multichannel gebeuren in retail beklemtonen deze masterclasses de mogelijkheden van de fysieke winkel. Onderzoek toont dat een doorgedreven en consequent samenspel van de verschillende ruimtelijke en zintuigelijke instrumenten in de winkelinrichting vandaag en morgen het verschil kunnen maken.
Deze onderzoeksinzichten brengen we samen met de expertise van ervaren retailers, designers en marketeers. In de zes masterclasses zoeken we oplossingen vanuit het raakvlak tussen marketing en design in de specifieke context van retailing.
Dit zijn de topics van de zes masterclasses onderverdeeld in twee modules:
MODULE 1: HARDWARE
1. Waardecreatie voor de offline retailer: uitdagingen en oplossingen
2. Herbestemming en leegstand
3. Effectiviteitsmetingen en toekomstvisie
MODULE 2: SENSORY ELEMENTS
4. Geurmarketing en interactie van zintuigelijke elementen
5. Sfeercreatie
6. Evolutionaire winkelelementen
We sluiten de masterclasses af met een inspiratietour in een grote Vlaamse winkelstad, waarbij je zelf kan proeven van winkels die via strategisch en doordacht design klantbeleving optimaliseren.
Klik hier voor meer informatie over de Masterclasses Advanced Retail Design van de Universiteit Hasselt.